Tuż po zgłębieniu wiedzy teoretycznej dotyczącej zagadnień finansowych podczas zajęć szkolnych uczniowie uczestniczący w Programie „Lekcje o finansach” udali się w piątek na wycieczkę edukacyjną do Krajowej Szkoły Skarbowości w Warszawie. Po miłym i serdecznym powitaniu przez panią Iwonę Giersztof-Czajkę dyrektor KSS w Warszawie dowiedzieli się czym zajmuje się Krajowa Administracja Skarbowa oraz jakie filie placówki znajdują się na terenie naszego kraju. Następnie pani Magdalena Bojar, pracownik KSS przybliżyła dzieciom wiedzę o podatkach, czym są, kto i kiedy je płaci, jaka instytucja zajmuje się ich egzekwowaniem i na co są przeznaczone. Na zakończenie wroczyńscy, słuchacze mogłi sprawdzić swoją wiedzę w quizach na tablicy interaktywnej. Kolejnym punktem programu było zwiedzenie najważniejszych zabytków Starego Miasta stolicy. Na naszej trasie znalazły się prawdziwe symbole Warszawy - dziedziniec Zamku Królewskiego, Kolumna Zygmunta, Archikatedra św. Jana, najważniejszy warszawski pomnik – monument Małego Powstańca i rzeźba Warszawskiej Syrenki, a także Rynek Starego Miasta oraz Barbakan. Warto nadmienić, iż Stare Miasto znajduje się na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO jako unikatowy przykład odbudowy niemal całkowicie zniszczonego zespołu historycznego Ostatnim przystankiem na naszym szlaku był ciepły obiad w pobliskiej restauracji. Podczas wycieczki nie zabrakło nam również czasu na zakup pięknych pamiątek. Tuż przed odjazdem udaliśmy się do najbardziej rozpoznawalnego budynku w Polsce – Pałacu Kultury i Nauki. Po wjechaniu na taras widokowy można było podziwiać panoramę stolicy. Wszystko co dobre szybko się kończy. Nasza wycieczka też. Bogatsi w wiedzę o finansach i nowe ekscytujące wrażenia powróciliśmy do domu. Przypomnijmy, iż elementem Programu „Lekcje o finansach” dofinansowanego z Ministerstwa Finansów jest popularyzowanie wśród uczniów wiedzy o instytucjach publicznych działających w obszarze finansów. Edukacja finansowa przyczynia się do wzrostu kompetencji finansowych, które obecnie są jednymi z podstawowych kompetencji życiowych.