15 września obchodzimy święto kreatywności, czyli Międzynarodowy Dzień Kropki. Motywem przewodnim na lekcji języka polskiego w klasie 4. i 5. była właśnie kropka. Wszystko zaczęło się od książki pt. „The Dot” (Kropka), autorstwa kanadyjskiego pisarza i ilustratora książek dla dzieci – Petera H. Reynoldsa. Stała się tak popularna, że została inspiracją do stworzenia w 2008 r. Międzynarodowego Dnia Kropki, obchodzonego już w 196 krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych. Bohaterką tej opowiastki jest mała Vashti, która dzięki malutkiej kropce i doskonałej „pani od plastyki” poznała i uwierzyła w swój talent i możliwości. Uczniowie uczestniczyli w dyskusji na temat kreatywności, zabawy i odwagi – trzech haseł stanowiących istotę Dnia Kropki, ze szczególnym naciskiem na ostatnią wartość w kontekście zjawisk obserwowanych we współczesnym świecie. Za pomocą kropek mieli napisać sentencję, przesłanie. Kolejne zadanie to kropka jako bohaterka związków frazeologicznych – uczniowie wypisywali i tłumaczyli ich znaczenie oraz ostatnie ukazanie mocy kropki jako znaku interpunkcyjnego. Najważniejsza jednak w tym dniu była radość naszych uczniów, wynikająca z tego, że za sprawą małej kropki mogli stać się wielkimi artystami. Było twórczo, kreatywnie i zabawnie na języku polskim.