15-22.06.2020r.  Temat:  Przy ognisku, czyli o akompaniamencie. Wakacje- zapisz do zeszytu

Przeczytaj o muzycznych spotkaniach przy ognisku – podręcznik s.148-149

Posłuchaj piosenki pt. „Stokrotka”- tekst piosenki w podręczniku s.149

https://www.youtube.com/watch?v=WMbHZV0NPvA

Pośpiewaj

https://www.youtube.com/watch?v=hfOFRAhKqd4

Przeczytaj o akompaniamencie- podręcznik s.151 i słowniczek s 153

Posłuchaj piosenki „Lato,lato, lato czeka ”, tekst piosenki w podręczniku s.155

https://www.youtube.com/watch?v=Sw4jcFyCSF0

Zapisz jedną zwrotkę  każdej piosenki do zeszytu,  możesz  wykonać rysunek.

To już ostatnie zadania do wykonania przed wakacjami. Nowe zajęcia z muzyki i plastyki  rozpoczniemy we wrześniu. Życzę więc Wam udanych wakacji i miłego odpoczynku, pozdrawiam Lilla Siedlecka.


 

----------------------

08.06.2020r. Temat: O rodzinie w rytmie rock and rolla – zapisz do zeszytu

Posłuchaj piosenki pt. „Familijny rock and roll”

Poczytaj o rock end rollu ( podręcznik s.145) , spróbuj zatańczyć rock and rolla do piosenki ( kroki w podręczniku s.146).

Przepisz do zeszytu muzyczny słowniczek ze  strony 146.

-------------------

01.06.2020r. 

 Zadania dodatkowe  dla chętnych.

 1. Opisz twórczość Fryderyka Chopina – prześlij do sprawdzenia

 2. Naucz się piosenki pt. „Na majówkę”

Posłuchaj  piosenki  „Na majówkę „

https://www.youtube.com/watch?v=6N5xHLANJEs

Poćwicz śpiewanie.  „Na majówkę” - karaoke

https://www.youtube.com/watch?v=kFyZxZjPgjw

Prześlij mi film z wykonaniem

 3. Wykonaj krzyżówkę muzyczną do wybranego słowa lub słów- minimum 10 liter

Pamiętaj że hasła krzyżówki muszą być opisane

Termin wykonania do 8.06.2020r.


-------------------------

25.05.2020r. Temat: Na majówkę- zapisz do zeszytu

Przepisz zwrotkę i refren piosenki do zeszytu, wykonaj rysunek.

Termin wykonania  do 01.06.2020r.

W tym tygodniu wystawiam oceny proponowane z muzyki i plastyki, pozdrawiam Siedlecka.

Na majówkę

1. Nie mamy samochodu, lecz przecież są tramwaje,

więc jedźmy na majówkę w niedzielę razem z majem.

Zabiera się wałówkę, herbatę oraz psa,

a tutaj się za nami piosenka jeszcze pcha.

Ref;

Na majówkę, na majówkę, razem z mamą, razem z tatą na wędrówkę.

Tam gdzie łąka, tam gdzie las,gdzie nie było jeszcze nas,

na majówkę na wędrówkę.

2. Majowy motyl tańczy z biedronką piegowatą,

słoneczko tańczy z niebem i mama tańczy z tatą,

pies goni własny ogon, a ogon goni psa,

w zielone roztańczone piosenkę z nami gra

Ref.

Na majówkę...

3. A kiedy słońce mrugnie, że bardzo jest już śpiące,

powiemy  "Do widzenia" motylom i biedronce,

wsiadamy do tramwaju wracamy do M2

 i znowu na niedzielę piosenka czeka ta

Ref.

Na majówkę...

 

Posłuchaj  piosenki  „Na majówkę „

https://www.youtube.com/watch?v=6N5xHLANJEs

 

Poćwicz śpiewanie.  „Na majówkę” - karaoke

https://www.youtube.com/watch?v=kFyZxZjPgjw

-----------------------------------------------------------------

Muzyka  18.05.2020r.

Temat: Muzyka i przyroda. Muzyka programowa  - zapisz w zeszycie

Ucz się  piosenki pt.”Mokro”-  tekst podręcznik s.137.

link do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=yTwJCYfE9WQ

Posłuchaj utworów

Louis-Claude Daquin „ Kukułka”  https://www.youtube.com/watch?v=9aBnuNfmtN0

M. Musorgski „Noc na łysej górze” https://www.youtube.com/watch?v=ZIUircdTyUI

Camille Saint-Saëns„Karnawał zwierząt – słoń”

 https://www.youtube.com/watch?v=ug8hCAyBaqg

 Zapisz w zeszycie  co to jest muzyka programowa.

 Praca dodatkowa dla chętnych - Napisz który utwór podobał Ci się najbardziej i dlaczego.

 

  

 

Informacja dla uczniów z zaległościami.

 

Uzupełnij  prace domowe z tematów:

 

- Muzyka źródeł

 

- Śpiewajmy razem – chór. Rodzaje chórów

 

- Warsztat muzyczny

 

Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie szkoły.

 

Wykonane prace prześlij do sprawdzenia. Ostateczny termin wykonania 25.05.2020r.

 

W sprawie zaległości proszę o kontakt indywidualny. Uprzedzam, że brak pracy to ocena niedostateczna. Może to wpłynąć na obniżenie końcowej oceny z przedmiotu.

 

 --------------------------------------------------------------

Muzyka  11.05.2020r.

Temat: Muzyka i przyroda ( zapisz do zeszytu)

Posłuchaj piosenki pt.”Mokro”-  tekst podręcznik s.137

link do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=yTwJCYfE9WQ

Zapisz w zeszycie  co to jest muzyka ilustracyjna.

Praca domowa - termin 18.05.2020r.

Wysłuchaj podanych utworów i wykonaj ilustracje do jednego z nich

Lot trzmiela - N. Rimski-Korsakow  https://www.youtube.com/watch?v=ePsPJYDVGCU

Poranek- Edvard Grieg https://www.youtube.com/watch?v=9QOAtV5cTl0

Lot trzmiela - N. Rimski-Korsakow  https://www.youtube.com/watch?v=ePsPJYDVGCU

Poranek- Edvard Grieg https://www.youtube.com/watch?v=9QOAtV5cTl0

-------------------------------------------------------------------------------------

Muzyka 04.05.2020 r.

Temat: Warsztat muzyczny

Podręcznik s. 132-133

Przeczytaj „To już wiemy”

Wykonaj zadanie warsztatowe numer 1 s.132  lub zadanie 3 s. 133 (do sprawdzenia).

Dla chętnych – wykonaj instrument strunowy według własnego pomysłu

-------------------------------------------------------------------------------------

Muzyka  27.04.2020r.

Temat: Śpiewajmy razem – chór. Rodzaje chórów ( podręcznik s. 126-131)

Przeczytaj informacje z podręcznika, zapisz temat i określenia ze słowniczka s.131

Posłuchaj utworów:

Piotr Rubik „Psalm dla Ciebie z oratorium. Psałterz wrześniowy”, zwróć uwagę ilu solistów wykonuje partie wokalne w utworze? https://www.youtube.com/watch?v=-44D2THIdIQ

Chór dziecięcy Mille Voci Piccolo Coro dell'Antoniano

https://www.youtube.com/watch?v=GOAb0iKb5Xs

 Chór  chłopięcy i męski  Poznańskie Słowiki https://www.youtube.com/watch?v=DYy2iTgjEXA

 Chór Gospel Joy - Swing Low Sweet Chariot

 https://www.youtube.com/watch?v=OJtvSGj_Ono

 

Praca domowa:

Posłuchaj  dwóch wersji piosenki. Odpowiedz na pytania ( do sprawdzenia)

 1. 2 plus 1 - Chodź, pomaluj mój świat

 https://www.youtube.com/watch?v=CANx5RcdPdo 

2. CHODŹ POMALUJ MÓJ ŚWIAT ft. SILENCE [Musikarfan mix]

 https://www.youtube.com/watch?v=glviodWW6jQ

 1.Czym różnią się od siebie  obie wersje piosenki,

2.Która podoba Ci się bardziej i dlaczego ?

3.Po ile  osób śpiewa w każdej  wersji piosenki?

4. Jak myślisz, dlaczego zespół nosi nazwę 2 plus 1?

Termin wykonania 4 maja     adres lilek22@tlen.pl.

 

Muzyka 20.04.2020r.

Temat: Muzyka źródeł ( podręcznik s.120-122)

Zapisz temat w zeszycie, oraz wykonaj polecenia –   prześlij do sprawdzenia

1. Wypisz nazwy najstarszych instrumentów.

2. Napisz jak można poznać muzykę prehistoryczną ?

 

Posłuchaj piosenki „Ziemia wyspa zielona” spróbuj ja zaśpiewać, jeśli możesz nagraj się i wyślij mi filmik. Link do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=ZUUiTevcvfE

Dla chętnych: wykonaj instrument perkusyjny według własnego pomysłu, prześlij jego zdjęcie.

Termin 27.04.2020r

--------------------------------------------------------

Muzyka

Temat „Folklor naszych sąsiadów” podręcznik s.111-118

zapisz temat w zeszycie, opisz folklor wybranego kraju , posłuchaj utworów z podanych stron

1, Ludowa muzyka czeska - taniec polka https://www.youtube.com/watch?v=ZjwwPzOiY-Y

2. Ludowa muzyka ukraińska https://www.youtube.com/watch?v=O6QyYC7Tt2A

3. Ludowa muzyka rosyjska  https://www.youtube.com/watch?v=ZSB0S8FYbAY -troika

https://www.youtube.com/watch?v=FAT3G-1mdBw -kalinka śpiew, https://www.youtube.com/watch?v=PwS50EDcMGE -kalinka  taniec

Napisz w zeszycie  która muzyka podoba Ci się najbardziej i dlaczego.

Posłuchaj też dwóch wersji piosenki „Sokoły” i obejrzyj ilustracje. https://www.youtube.com/watch?v=7nAsTU9gpKI

Prześlij notatkę do zaliczenia. Termin wykonania pracy z muzyki- 17.04.2020r.

 ---------------------------------------------------------------

Muzyka- temat: Instrumenty ludowe  (podręcznik strona 108-109) . Proszę zapisać temat w zeszycie oraz opis dwóch wybranych instrumentów. Można wykonać rysunki - termin 6 kwietnia

Zdjęcia wykonanych prac proszę wysłać na adres lilek22@tlen.pl.