15-22.06.2020r. Temat: Przy ognisku, czyli o akompaniamencie. Wakacje- zapisz do zeszytu
Przeczytaj o muzycznych spotkaniach przy ognisku – podręcznik s.148-149
Posłuchaj piosenki pt. „Stokrotka”- tekst piosenki w podręczniku s.149
https://www.youtube.com/watch?v=WMbHZV0NPvA
Pośpiewaj
https://www.youtube.com/watch?v=hfOFRAhKqd4
Przeczytaj o akompaniamencie- podręcznik s.151 i słowniczek s 153
Posłuchaj piosenki „Lato,lato, lato czeka ”, tekst piosenki w podręczniku s.155
https://www.youtube.com/watch?v=Sw4jcFyCSF0
Zapisz jedną zwrotkę każdej piosenki do zeszytu, możesz wykonać rysunek.
To już ostatnie zadania do wykonania przed wakacjami. Nowe zajęcia z muzyki i plastyki rozpoczniemy we wrześniu. Życzę więc Wam udanych wakacji i miłego odpoczynku, pozdrawiam Lilla Siedlecka.
----------------------
08.06.2020r. Temat: O rodzinie w rytmie rock and rolla – zapisz do zeszytu
Posłuchaj piosenki pt. „Familijny rock and roll”
Poczytaj o rock end rollu ( podręcznik s.145) , spróbuj zatańczyć rock and rolla do piosenki ( kroki w podręczniku s.146).
Przepisz do zeszytu muzyczny słowniczek ze strony 146.
-------------------
01.06.2020r.
Zadania dodatkowe dla chętnych.
1. Opisz twórczość Fryderyka Chopina – prześlij do sprawdzenia
2. Naucz się piosenki pt. „Na majówkę”
Posłuchaj piosenki „Na majówkę „
https://www.youtube.com/watch?v=6N5xHLANJEs
Poćwicz śpiewanie. „Na majówkę” - karaoke
https://www.youtube.com/watch?v=kFyZxZjPgjw
Prześlij mi film z wykonaniem
3. Wykonaj krzyżówkę muzyczną do wybranego słowa lub słów- minimum 10 liter
Pamiętaj że hasła krzyżówki muszą być opisane
Termin wykonania do 8.06.2020r.
-------------------------
25.05.2020r. Temat: Na majówkę- zapisz do zeszytu
Przepisz zwrotkę i refren piosenki do zeszytu, wykonaj rysunek.
Termin wykonania do 01.06.2020r.
W tym tygodniu wystawiam oceny proponowane z muzyki i plastyki, pozdrawiam Siedlecka.
Na majówkę
1. Nie mamy samochodu, lecz przecież są tramwaje,
więc jedźmy na majówkę w niedzielę razem z majem.
Zabiera się wałówkę, herbatę oraz psa,
a tutaj się za nami piosenka jeszcze pcha.
Ref;
Na majówkę, na majówkę, razem z mamą, razem z tatą na wędrówkę.
Tam gdzie łąka, tam gdzie las,gdzie nie było jeszcze nas,
na majówkę na wędrówkę.
2. Majowy motyl tańczy z biedronką piegowatą,
słoneczko tańczy z niebem i mama tańczy z tatą,
pies goni własny ogon, a ogon goni psa,
w zielone roztańczone piosenkę z nami gra
Ref.
Na majówkę...
3. A kiedy słońce mrugnie, że bardzo jest już śpiące,
powiemy "Do widzenia" motylom i biedronce,
wsiadamy do tramwaju wracamy do M2
i znowu na niedzielę piosenka czeka ta
Ref.
Na majówkę...
Posłuchaj piosenki „Na majówkę „
https://www.youtube.com/watch?v=6N5xHLANJEs
Poćwicz śpiewanie. „Na majówkę” - karaoke
https://www.youtube.com/watch?v=kFyZxZjPgjw
-----------------------------------------------------------------
Muzyka 18.05.2020r.
Temat: Muzyka i przyroda. Muzyka programowa - zapisz w zeszycie
Ucz się piosenki pt.”Mokro”- tekst podręcznik s.137.
link do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=yTwJCYfE9WQ
Posłuchaj utworów
Louis-Claude Daquin „ Kukułka” https://www.youtube.com/watch?v=9aBnuNfmtN0
M. Musorgski „Noc na łysej górze” https://www.youtube.com/watch?v=ZIUircdTyUI
Camille Saint-Saëns„Karnawał zwierząt – słoń”
https://www.youtube.com/watch?v=ug8hCAyBaqg
Zapisz w zeszycie co to jest muzyka programowa.
Praca dodatkowa dla chętnych - Napisz który utwór podobał Ci się najbardziej i dlaczego.
Informacja dla uczniów z zaległościami.
Uzupełnij prace domowe z tematów:
- Muzyka źródeł
- Śpiewajmy razem – chór. Rodzaje chórów
- Warsztat muzyczny
Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie szkoły.
Wykonane prace prześlij do sprawdzenia. Ostateczny termin wykonania 25.05.2020r.
W sprawie zaległości proszę o kontakt indywidualny. Uprzedzam, że brak pracy to ocena niedostateczna. Może to wpłynąć na obniżenie końcowej oceny z przedmiotu.
--------------------------------------------------------------
Muzyka 11.05.2020r.
Temat: Muzyka i przyroda ( zapisz do zeszytu)
Posłuchaj piosenki pt.”Mokro”- tekst podręcznik s.137
link do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=yTwJCYfE9WQ
Zapisz w zeszycie co to jest muzyka ilustracyjna.
Praca domowa - termin 18.05.2020r.
Wysłuchaj podanych utworów i wykonaj ilustracje do jednego z nich
Lot trzmiela - N. Rimski-Korsakow https://www.youtube.com/watch?v=ePsPJYDVGCU
Poranek- Edvard Grieg https://www.youtube.com/watch?v=9QOAtV5cTl0
Lot trzmiela - N. Rimski-Korsakow https://www.youtube.com/watch?v=ePsPJYDVGCU
Poranek- Edvard Grieg https://www.youtube.com/watch?v=9QOAtV5cTl0
-------------------------------------------------------------------------------------
Muzyka 04.05.2020 r.
Temat: Warsztat muzyczny
Podręcznik s. 132-133
Przeczytaj „To już wiemy”
Wykonaj zadanie warsztatowe numer 1 s.132 lub zadanie 3 s. 133 (do sprawdzenia).
Dla chętnych – wykonaj instrument strunowy według własnego pomysłu
-------------------------------------------------------------------------------------
Muzyka 27.04.2020r.
Temat: Śpiewajmy razem – chór. Rodzaje chórów ( podręcznik s. 126-131)
Przeczytaj informacje z podręcznika, zapisz temat i określenia ze słowniczka s.131
Posłuchaj utworów:
Piotr Rubik „Psalm dla Ciebie z oratorium. Psałterz wrześniowy”, zwróć uwagę ilu solistów wykonuje partie wokalne w utworze? https://www.youtube.com/watch?v=-44D2THIdIQ
Chór dziecięcy Mille Voci Piccolo Coro dell'Antoniano
https://www.youtube.com/watch?v=GOAb0iKb5Xs
Chór chłopięcy i męski Poznańskie Słowiki https://www.youtube.com/watch?v=DYy2iTgjEXA
Chór Gospel Joy - Swing Low Sweet Chariot
https://www.youtube.com/watch?v=OJtvSGj_Ono
Praca domowa:
Posłuchaj dwóch wersji piosenki. Odpowiedz na pytania ( do sprawdzenia)
1. 2 plus 1 - Chodź, pomaluj mój świat
https://www.youtube.com/watch?v=CANx5RcdPdo
2. CHODŹ POMALUJ MÓJ ŚWIAT ft. SILENCE [Musikarfan mix]
https://www.youtube.com/watch?v=glviodWW6jQ
1.Czym różnią się od siebie obie wersje piosenki,
2.Która podoba Ci się bardziej i dlaczego ?
3.Po ile osób śpiewa w każdej wersji piosenki?
4. Jak myślisz, dlaczego zespół nosi nazwę 2 plus 1?
Termin wykonania 4 maja adres lilek22@tlen.pl.
Muzyka 20.04.2020r.
Temat: Muzyka źródeł ( podręcznik s.120-122)
Zapisz temat w zeszycie, oraz wykonaj polecenia – prześlij do sprawdzenia
1. Wypisz nazwy najstarszych instrumentów.
2. Napisz jak można poznać muzykę prehistoryczną ?
Posłuchaj piosenki „Ziemia wyspa zielona” spróbuj ja zaśpiewać, jeśli możesz nagraj się i wyślij mi filmik. Link do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=ZUUiTevcvfE
Dla chętnych: wykonaj instrument perkusyjny według własnego pomysłu, prześlij jego zdjęcie.
Termin 27.04.2020r
--------------------------------------------------------
Muzyka
Temat „Folklor naszych sąsiadów” podręcznik s.111-118
zapisz temat w zeszycie, opisz folklor wybranego kraju , posłuchaj utworów z podanych stron
1, Ludowa muzyka czeska - taniec polka https://www.youtube.com/watch?v=ZjwwPzOiY-Y
2. Ludowa muzyka ukraińska https://www.youtube.com/watch?v=O6QyYC7Tt2A
3. Ludowa muzyka rosyjska https://www.youtube.com/watch?v=ZSB0S8FYbAY -troika
https://www.youtube.com/watch?v=FAT3G-1mdBw -kalinka śpiew, https://www.youtube.com/watch?v=PwS50EDcMGE -kalinka taniec
Napisz w zeszycie która muzyka podoba Ci się najbardziej i dlaczego.
Posłuchaj też dwóch wersji piosenki „Sokoły” i obejrzyj ilustracje. https://www.youtube.com/watch?v=7nAsTU9gpKI
Prześlij notatkę do zaliczenia. Termin wykonania pracy z muzyki- 17.04.2020r.
---------------------------------------------------------------
Muzyka- temat: Instrumenty ludowe (podręcznik strona 108-109) . Proszę zapisać temat w zeszycie oraz opis dwóch wybranych instrumentów. Można wykonać rysunki - termin 6 kwietnia
Zdjęcia wykonanych prac proszę wysłać na adres lilek22@tlen.pl.